רננים‏ > ‏

מרננים עלינו בתקשורת

כתבות על רננים בעתונות ובמדיה המתוקשבת


טיול ג'יפים בקייטנה, יולי 2016

נשלח 31 ביולי 2016, 0:44 על ידי דינה רחמני זילברשטיין


סיום שנה"ל תשע"ו

נשלח 28 ביולי 2016, 4:00 על ידי דינה רחמני זילברשטיין


חיבוקים מהמשטרה

נשלח 27 ביולי 2016, 12:28 על ידי דינה רחמני זילברשטיין


היעדרויות ליום 29.5.16

נשלח 28 במאי 2016, 22:53 על ידי סיגל דהן

הנעדרים להיום:
רמה מלכין מחליפה אותה הילה,שעה שמינית אורית פרמט
רונית הלביץ מגבה אותה עידו הסטודנט.
אילנה בלסקי מחליפה אותה תיקי.
ברכה כהן
אורלי אלמקייס

שמוליק בן עוליאל, מורה לשל"ח ומדריך טיולים זכה בפרס החינוך המחוזי ליחידים - כה לחי!

נשלח 26 במאי 2016, 0:30 על ידי דינה רחמני זילברשטיין   [ עודכן 26 במאי 2016, 0:35 ]


קיבלנו תעודת מצויינות ארגונית E.F.Q.M

נשלח 26 במאי 2016, 0:27 על ידי דינה רחמני זילברשטיין   [ עודכן 26 במאי 2016, 0:36 ]




שער השכנות הטובה "רננים מגינים"

נשלח 11 בינו׳ 2016, 11:01 על ידי דינה רחמני זילברשטיין


שילוב רננים מגינים | הוט צפון - טופליין תקשורת

נשלח 15 ביוני 2015, 23:13 על ידי דינה רחמני זילברשטיין


לאורך כל הדרך

נשלח 17 בנוב׳ 2014, 6:23 על ידי דינה רחמני זילברשטיין   [ עודכן 17 בנוב׳ 2014, 6:32 ]


פתיחת שער השכנות רננים-מגינים

נשלח 29 באוק׳ 2014, 6:18 על ידי דינה רחמני זילברשטיין   [ עודכן 29 באוק׳ 2014, 11:48 ]

שער השכנות - חדשות
חדשות


תלמידי החנ"מ בקרית שמונה ישולבו בחינוך הרגיל

שער שנפתח בחומה בין בית הספר 'רננים' לבין בית הספר הממלכתי 'המגנים' שצמוד לו יסייע לשלב ילדים בעלי מוגבלויות במערכת החינוך. "כך מורידים את הדעות הקדומות ואת הפחדים"

יאיר קראוס | 26/10/2014 10:10שלח לחברShare on facebookShare on twitter
בבית הספר 'רננים' בקריית-שמונה הסירו השבוע את גדר הברזל הכבדה שניצבה בין התלמידים בחינוך מיוחד לבין תלמידי בית הספר הממלכתי 'המגנים' הצמוד לו. בשביל רבים בעיר המהלך הזה מהווה ציון דרך למערכת חינוך חדשה בישראל, שמצליחה לשלב בין ילדים בעלי מוגבלויות פיזיות ושכליות לבין ילדים המוגדרים "רגילים". שני בתי הספר, השוכנים זה לצד זה, החליטו יחד לפתוח שער בגדר שממנו יעברו הילדים מהאחד לשני ליום לימודים והעשרה משותף אחת לשבוע. 

רותי קלוורי, המפקחת על החינוך המיוחד (מתי"א) במרחב הגליל העליון, עמדה אתמול ברגע חנוכת המעבר בין בתי הספר וצפתה בילדים המיוחדים עוברים יחד עם הילדים מבית הספר הממלכתי ומתפזרים בין הכיתות לשיעורים משותפים. 
 
צילום: אנש'ו גוש-ג'יני
יום לימוד משותף אחת לשבוע. צילום: אנש'ו גוש-ג'יני
צילום: אנש'ו גוש-ג'יני
קשה לעצור את הדמעות. צילום: אנש'ו גוש-ג'יני

"אני נרגשת כל כך וקשה לעצור את הדמעות בקצה העין", היא אמרה, "הייתה פה הזדמנות של בתי ספר שכנים לחבר באופן נכון ואמיתי. זו לא פתיחת שער סתמי אלא פתיחת פתח משמעותי למפגש בין הילדים שמגיעים ממקומות שונים. מבחינת הילדים המפגש הזה הוא טבעי, כי כבר בדי-אן-אי שלהם מוטמע שאולי הילד שמולם מתנהג אחרת ונראה אחרת - אבל הוא ילד כמותם. הם כבר לא מקולקלים בדעות קודמות". 

אורנה קונקול, מנהלת 'רננים', ושרית אוחנה, מנהלת 'מגנים', מספרות על תהליך מדהים שנכון לו עוד חזון עתידי, וזאת באמצעות לימודים בקמפוס אחד שבו ייפתחו בתי הספר זה לזה - 'רננים', המנקז אליו ילדים מיוחדים בעלי מוגבלויות מכל רחבי הגליל העליון, ובית הספר היסודי המקומי. התלמידים יבלו בחצר אחת, ללא מחיצות. 

"לפני שנים, כשהתחלנו להכיר את הילדים זה לזה, זה היה לא פשוט. היו ילדים מבית הספר שלנו שצחקו או שפשוט לא רצו לבוא לבית הספר כי הם פחדו מילדי 'רננים'", מספרת אוחנה. "פריצת הגדר לאחר ההיכרות והאפשרות של למידה משותפת הם כבר דבר שמובן וברור מאליו, אך לילדים במחזורים האחרונים זה לא נראה מוזר". 

ואכן, בכיתות הלימוד ניתן למצוא תלמידים משני בתי הספר, המשתפים פעולה בשיעורים השונים כמו שיעורי נגינה, ספורט, בישול, יצירה, משחק ועוד. "עצם המפגש מזמן לילדים את האפשרות להוריד את הדעות הקדומות והפחדים", מוסיפה קונקול. לדבריה, "זו התגשמות חזון, המאפשר לילדים להיפתח זה לזה ולקבל את השונה. גם למורים זה מאפשר להתנסות בלימוד ילדים מהחינוך הרגיל, ולמורים שלהם להתנסות בחינוך המיוחד".

אם בעבר ועדות ההשמה של משרד החינוך היו ממהרות להעביר ילדים בעייתיים לחינוך המיוחד ופועלות ליצור מערכת הומוגנית של תלמידים במערכת הרגילה, הרי שהיום המציאות שונה לגמרי. "בשנים האחרונות המדיניות של המשרד היא להכיל כמה שיותר ילדים. צמצמנו את ועדות ההשמה, כך שלא כל תלמיד שלא מתנהג בצורה נורמטיבית עובר מיד לחינוך המיוחד", אומרת מנהלת מחוז הצפון אורנה שמחון. 

"שר החינוך שי פירון מוביל את זה תחת הסיסמה של 'האחר הוא אני', והיום אנחנו שואפים להקים כל בית ספר לחינוך מיוחד עם אוטיסטים וילדים בעלי צרכים התפתחותיים ומוגבלויות שונות בסמוך לבית ספר רגיל, ואף לשלב אותם כמה שיותר זה בזה. זה פשוט עובד נפלא". 

1-10 of 25